Rapoo- It solutions & Corporate template

04-9930001

ליצירת קשר

mazkirut@nofit.org.il

לשליחת דוא"ל

מוסדות החינוך בישוב

ראיון עם שושי אייזן- ועדת חינוך

תושבת היישוב , פסיכולוגית חינוכית הצטרפה לוועדת חינוך עם הקמת הישוב במטרה לבנות ולנהל מערכת חינוך בתוך הישוב.

הפגישות התנהלו בבתים או במשרדים של האגודה. בתחילה היה מאבק להקמת בי"ס בישוב. משרד החינוך המליץ שילדי הישוב ילמדו בבי"ס בטבעון. הועד לא הסכים לכך.

ב-1986 התקיימה פגישה במשרד החינוך בחיפה. הועד ביקש לבנות בי"ס מכספי התושבים, כאשר המימון למנהלת ולמורים יהיה מטעם משרד החינוך. בקשתם נענתה. כשנה וחצי נערכו הכנות לקראת הקמתו של ביה"ס כאשר המימון העיקרי לבניית מבנה ביה"ס היה של המשפחות מהישוב: תכנון, בנייה של המבנה, גיוס מנהלת- בתיה רכבי, בניית תוכנית בית ספרית ומערכת שעות לחוגים וצהרונים לאחר שעות ביה"ס.

יש לציין כי עבודת הועדה נעשתה בהתנדבות תוך מעורבות של הורים לכל אורך התהליך.

בספטמבר 1987 נפתח ביה"ס עם שתי כיתות א-ב וגן. כמו כן נבנה מעון לגיל הרך מכספי חברי האגודה שנוהל אף הוא ע"י מנהלת. בתוך המעון נפתחו ארבעה גנים- גילאי שנה- חובה.

ראיון עם בתיה רכבי - המנהלת הראשונה של בי"ס קהילתי נופית

בתיה רכבי, תושבת הישוב הייתה המנהלת הראשונה של ביה"ס שהוקם בנופית. היא נבחרה לתפקיד ע"י ועדת חינוך שנה קודם לכן והייתה שותפה לחזון שבהקמת מרכז חינוך וקהילה בישוב כאשר ביה"ס מהווה חלק ממנו.

במשך שנה שלמה עסקה בתיה רכבי בקידום חזון ביה"ס וערכה חוגי בית למשפחות שעברו לנופית.

בספטמבר 1987 נפתחו גן וכיתות א-ב. ביה"ס מנה מעט ילדים, בישוב היו כ- 180 משפחות.

בתיה רכבי ניהלה את ביה"ס במשך 5 שנים כאשר בין היתר הייתה אחראית על הקמת מערך הגיל הרך והחוגים.

בביה"ס למדו 6 ימים בשבוע, 8:00-13:00. צוות ביה"ס מנה כ-18 מורות. מס' התלמידים הגיע ל כ- 250 ילד בתקופתה.

הפעילויות בביה"ס, אירועים וחגים היו משותפים לאלה של הישוב. ביה"ס היה למעשה הקהילה. במבואה של ביה"ס נערכו אספות הישוב ומסיבות דוגמת חנוכה, ט"ו בשבט, פורים, סדר פסח, טקסי זיכרון וכדומה.

כמו כן, לנושא הטיולים הייתה חשיבות רבה. הילדים נהגו לטייל בתוך הישוב ומחוצה לו באופן שוטף.

לדבריה, בשנים הראשונות הייתה התרגשות גדולה של התחלה ועשייה משותפת של חברי הקהילה.

בתיה רכבי ניהלה באופן רשמי משנת 1988, לפניכן ניהלה את ההקמה. אחריה ניהלו את בית הספר פועה פדהצור, אריה, שרה תרשיש וחני סביון. כיום מנהלת את בית הספר ליאת אדרי.

ראיון עם דניאלה גליקסמן - גננת

דניאלה גליקסמן, תושבת הישוב, גננת ותיקה באשכול הגנים בנופית.

דניאלה ומשפחתה הגיעו לישוב בשנת 1989. היא החלה במילוי מקום באשכול הגנים,

שהיה קטן מאוד ובהדרגה התרחב ככל שגדל מס' התושבים בישוב.

בתחילה עבדה עם הפעוטים- גן פטל ותוך כדי עבודה השלימה את לימודיה כגננת.

שירה, הבת הקטנה של דניאלה הייתה בגן תאנה.

בגנים היו 12 ילדים ו-3 גננות. הגן פעל עד השעה 13:00. במבנה היה מטבח שסיפק את ארוחות הבוקר לילדים. הפעילויות בגנים היו בדומה לאלה שיש היום.

בשנת 2000 התחיל לפעול אשכול הגנים שבנופית ב'.

 

הראיון נערך ע"י תלמידי כיתה ו' מחזור כ"ז תשע"ה במסגרת פרוייקט תרומה לישוב.

מערכת הצבעות דיגיטליות הצבעה דיגיטלית אתר לקיבוץ קריאות שירות קריאות שירות